Asiakaspalveluun on Odoossa olemassa kaksi tapaa: projektilla hallittavat tapaukset tai helpdesk-moduuli (Enterprise). Helpdesk on tarkoitettu enemmän verkkokauppa/kivijalka-tyyppiseen reklamaatioiden ja muiden yhteydenottojen käsittelyyn (ei projektikytköstä tai tuntien kirjaamista).
Projektin tapaukset (issuet)
- Projekti ja sitä kautta asiakaskohtaisia (voidaan luoda myös yleisempi “asiakaspalvelu”-projekti geneerisille kyselyille)
- Tuntikirjaukset
- Ei laskutusmahdollisuutta vakiona
- Ei kytköstä ylläpitosopimukseen (toistuvaislaskutus)
- Sähköpostituksen kytkeminen
- Projektin issueiden vaiheisiin voidaan kytkeä sähköpostitustoiminnallisuutta. Eli kun vaihe muuttuu niin sähköpostitetaan tietty pohja asiakkaalle esim. “tiketti vastaanotettu” tai “tiketti käsitelty loppuun”
- Asiakaspalautteen kerääminen
- Kerää statistiikkaa käsittelyajoista jne
Helpdesk
- Ei kytköstä projektille
- Voidaan kytkeä asiakkaaseen?
- Ei tuntikirjauksia vakiona
- Ei laskutusmahdollisuutta vakiona
- Ei kytköstä ylläpitosopimukseen (toistuvaislaskutus)
- Sähköpostituksen kytkeminen?
- Asiakaspalautteen kerääminen
- Voidaan ohjata esim. kuormituksen mukaan asiakaspalveluhenkilöille
- Asiakaspalvelutiimit (esim. Web-veistämö vs. Avoin.Systems)
- Nettisivulomake
- Kerää statistiikkaa käsittelyajoista jne
- SLAt