Odoossa voidaan valita Myynnin asetuksista halutaanko erillinen liidivaihe ennen kuin niistä lähdetään tekemään myyntimahdollisuuksia, joille kohdistetaan toimenpiteitä.
Liidit toimivat myyntityön raaka-aineena. Liidejä voidaan kerätä esimerkiksi messuilta, verkkosivuilta tai erilaisista rakennushankkeiden tietopalveluista. Verkkosivustot voivat kerätä myös automaattisesti tietoa kävijöistä ja kirjaavat sivustoilla pitkään viihtyneet yritykset automaattisesti Odoon liidikantaan. Messujen liidit voi tuoda järjestelmään Excel-taulukosta Tuo-toiminnolla.
Liidipankista etsitään relevantein hakukriteerein lista liidejä työstettäväksi (sähköpostikampanjat, muut yhteydenotot) mahdollisuuksiksi.
Mahdollisuudet: Liidin jalostunut muoto on mahdollisuus (myyntimahdollisuus). Myyntimahdollisuudet listautuvat valitun myyntitiimin ja muujän mukaan eri prosesseihin eli myyntiputkiin (= Pipeline). Kunkin myyntitiimille voidaan määritellä oma vaiheistuksensa, joka näkyy myyntiputki-näkymässä. Kun mahdollisuus etenee myyntiprosessissa voidaan mahdollisuutta raahata vaiheesta toiseen.