Myyntimahdollisuus luodaan menemällä myyntiputkeen ja painamalla “Luo”.
Tärkeimmät kentät:
- Asiakas
- Odotetut tulot: Mahdollisuuden odotettu arvo €
- Todennäköisyys: Mahdollisuuden myyntiraportoinnissa käytettävä laskennallinen todennäköisyys
- Seuraava toimenpide: Voit valita toimenpiteen, jota myynnin edistyminen vaatii. Toimenpiteelle annetaan päivämäärä jolloin se pitäisi tehdä, oletuksena esim. 2 päivää tulevaisuuteen.
- Odotettu päätös: Milloin mahdollisuuden pitäisi olla voitettu/hävitty. Käytetään raportoinnissa.
- Tärkeys / prioriteetti – Tähdillä merkataan mahdollisuuden tilaa esimerkiksi seuraavalla tavalla:
- 3 tähteä – Kuuma = Budjetti ja aikataulu olemassa, päätöksen tekijä tiedossa
- 2 tähteä – Lämmin = Haluaa lisätietoa tai yhteydenottoa, mutta ei budjettia tai aikataulua
- 1 tähti – Haalea = Asiakas periaatteessa kiinnostunut, ei budjettia, ei projektia, vain alustava aikataulu
- 0 tähteä – Haudattu = Ei akuuttia tarvetta, ei budjettia tai resursseja