Viestit ja keskustelut eli chatter

Yksi Odoon keskeisimmistä ja hyödyllisimmistä toiminnallisuuskokonaisuuksista on viestintä (ns. chatter). Viestintä-moduuli sitoo ja tallentaa keskustelut juuri oikeaan paikkaan. Esimerkiksi viestintä liittyen yksittäiseen myyntitilaukseen, tarjoukseen tai toimitustilaukseen tallentuu kyseiselle tietueelle. Tietueen keskustelun ja tapahtumalokin löydät tietueen pohjalta:

Käyttäjä voi seurata yksittäistä tietuetta   

Ja saada siitä haluamansa huomautukset omaan sähköpostiinsa

Tietueen chatter-osiossa voi lähettää viestejä kaikille seuraajille (Uusi viesti) ja kirjata talteen yrityksen sisäisiä muistiinpanoja (Lisää sisäinen kommentti). Huomaa, että jos seuraajana on asiakkaasi, myös hänelle lähetetään sähköpostia aiheesta.

 

Mention eli henkilön huomauttaminen

Henkilölle voi lähettää viestiä sekä lisätä hänet seuraajaksi kirjoittamalla @(henkilön nimi) viestiketjuun. Eli ala kirjoittamaan @Tuomo, jolloin järjestelmä ehdottaa järjestelmästä löytyviä käyttäjiä kuten “@Tuomo Aura”. Valitse oikea henkilö listasta. Kun nimi näkyy sinisenä, on huomautus mennyt perille.

Tyypillinen käyttötapa: “@Tuomo Aura Voitko tarkistaa tämän tarjouksen? Onko ok?”. Tämän jälkeen kyseinen käyttäjä voi vaan vastata kyseiseen viestiketjuun.

Liittyvät artikkelit